Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Florencja zatwierdza przebieg kolejnej linii tramwajowej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
04-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
04-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

Miasto zatwierdziło oficjalnie projekt linii tramwajowej 3.2.2 Libertà – Rovezzano. Nowa trasa ma kosztować 360 mln euro. Sześciokilometrowa linia połączy miasto z obszarem metropolitalnym i będzie przewozić dziewięć milionów pasażerów rocznie. Projekt obejmuje hybrydową technologię tramwajową i odcinek bez sieci trakcyjnej.

Po miesiącach intensywnych negocjacji i koordynacji między miastem, regionem Toskanii, Ministerstwem Infrastruktury i innymi kluczowymi interesariuszami, zapadł ostateczny werdykt rady miasta, która zatwierdziła ostateczny projekt nowej linii tramwajowej 3.2.2 Libertà – Rovezzano. Planowana trasa ma liczyć 6,1 kilometra długości i obejmie 15 przystanków. Na końcowym przystanku Rovezzano zaplanowano parking. – To strategiczna infrastruktura, która połączy miasto, różne dzielnice i połączy Florencję z gminami obszaru metropolitalnego – przekazała Sara Funaro, burmistrzyni Florencji.

Trasa tramwajowa z Piazza della Libertà do dworca kolejowego w Rovezzano przebiegać ma niemal dokładnie tak samo, jak przewidywano we wstępnej fazie projektu. Połączy się ona z istniejącym odcinkiem Viale Don Minzoni, na końcu którego przechodzić ma pod torami kolejowymi, łącząc się z naziemnym odcinkiem Viale dei Mille. Trasa biec będzie dalej wzdłuż Viale dei Mille aż do skrzyżowania z Viale Fanti, gdzie skręci na południe, kontynuując wzdłuż Viale Malta, a następnie na przeciwległym odgałęzieniu Viale Fanti, pnąc się na północ. Na skrzyżowaniu z Via Mamiani połączy się z osią Mamiani-Duse-Verga, podążając nią aż do zjazdu na Via del Gignoro. Trasa biec będzie w całości wzdłuż Via del Gignoro aż do Via Vitelli, a następnie Via della Chimera, aż do końca w Rovezzano.

Na szczególną uwagę zasługiwać będzie odcinek między Piazza delle Cure a Largo Gennarelli, który na długości ok. 1,2 kilometra będzie pozbawiony tradycyjnej podwieszanej sieci trakcyjnej. Będzie to kolejny taki odcinek we Florencji, a technologia ta znana jest już mieszkańcom z linii Bagno a Ripoli. Takie rozwiązanie ma być poszanowaniem zabytkowego charakteru miasta.

Rada miasta zatwierdziła również plan zakupu trzech tramwajów hybrydowych z planowanej floty czternastu pojazdów za kwotę 12 milionów euro. Pojazdy mają być zasilane zarówno konwencjonalną siecią trakcyjną, jak i bateriami – podobnie jak to ma miejsce w 46 pojazdach zamówionych w Hitachi Rail w lipcu ubiegłego roku.

W planach miasta jest stworzenie w ciągu pięciu lat trzech nowych linii tramwajowych. Docelowo sieć tramwajowa ma liczyć 40 km długości. Obecnie – po otwarciu nowego odcinka przez historyczne centrum miasta przez Alamanni Stazione, Fortezza oraz San Marco Università – liczy prawie 20 km.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bydgoszcz pokazuje modernizację zajezdni i zapowiada zakupy tramwajowe

Komunikacja

Bydgoszcz pokazuje modernizację zajezdni i zapowiada zakupy tramwajowe

UM Bydgoszcz 03 października 2025

Olsztyn domówi więcej autobusów hybrydowych

Komunikacja

Olsztyn domówi więcej autobusów hybrydowych

Przemysław Farsewicz 03 października 2025

Man zainteresowany opolskim przetargiem na elektryki

Komunikacja

Man zainteresowany opolskim przetargiem na elektryki

Przemysław Farsewicz 03 października 2025

Zobacz również:

Bydgoszcz pokazuje modernizację zajezdni i zapowiada zakupy tramwajowe

Komunikacja

Bydgoszcz pokazuje modernizację zajezdni i zapowiada zakupy tramwajowe

UM Bydgoszcz 03 października 2025

Olsztyn domówi więcej autobusów hybrydowych

Komunikacja

Olsztyn domówi więcej autobusów hybrydowych

Przemysław Farsewicz 03 października 2025

Man zainteresowany opolskim przetargiem na elektryki

Komunikacja

Man zainteresowany opolskim przetargiem na elektryki

Przemysław Farsewicz 03 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij